תחומי פעילות >> אסטרטגיה שיווקית ומיתוג >> הגדרת אסטרטגיה שיווקית ויישום אסטרטגיות שיווקיות

אסטרטגיה שיווקית ומיתוג - הגדרת אסטרטגיה שיווקית ויישום אסטרטגיות שיווקיות

 

שיווק אפקטיבי ויצירתי מתחיל בהגדרת האסטרטגיה השיווקית של העסק שלכם.

המילה אסטרטגיה שיווקית נשמעת גדולה ומפחידה, אך בהסבר פשוט מדובר בהגדרת המוצרים והשירותים של העסק, תוך התאמת קהל היעד, ומציאת הייחודיות שלכם בעבור כל מוצר או שירות.
כאשר ברור לנו מה אנחנו מוכרים, למי כדאי לנו להציע לקנות, ומה הערך המוסף שהקונה מקבל מהמוצר שלנו בעת הקניה - קל לנו לחשוב על דרכי השיווק המתאימות לכל מוצר או שירות. 
כעת, לאחר שהגדרנו את ה-"מה", ה-"למי" וה-"למה", נותר לחשוב על ה"איך". זאת נעשה באמצעות סיעור מוחות משותף המאפשר לנו להיות יצירתיים ולחשוב על דרכי שיווק מקוריות וחסכוניות בעבור כל מוצר ושירות.


עכשיו אפשר להסתכל אחורה ולראות את האסטרטגיה השיווקית מנפנפת לנו לשלום, כי סיימנו להגדירה, וכעת נותר ליישמה.

איך אומרים? "קשה באימונים קל בקרב"? - אם הגדרנו את כל שלבי בעבודה כמו שצריך, הרי ששלב היישום יהיה קל יותר, וכיף יותר, מכיוון שכאן נכנס השלב הקריאטיבי לפעולה.

עכשיו צריך להעביר את המסרים עליהם החלטנו לקהלי היעד בדרך היצירתית, הזכירה והקליטה ביותר.

 

 

השלב הראשון או המקביל ביישום אסטרטגיות שיווקיות אם אינו קיים קיים הוא שלב המיתוג.

שלב זה קובע את שם העסק, הערכים שיעביר העסק, לוגו העסק, השפה העיצובית שלו ועוד.

כל זאת כהשלמה לאסטרטגיה שהגדרנו, וכאמצעי בסיסי ליישום התשתיות ליישום האסטרטגיה השיווקית.

כעת יש ליישם תשתיות ליישום אסטרטגיות שיווקיות, כגון אמצעי השיווק השונים עליהם החלטנו: בניית אתר אינטרנט, עיצוב והדפסת כרטיסי ביקור, עיצוב והדפסת פליירים, ברושורים ועוד...